Om hundebarnehagen!

Hvem passer hundebarnehagen for:
Hundebarnehagen passer for alle raser, alle aldere og alle størrelser. Ingen hund er for ung, for gammel, for liten, eller for stor og alle er selvfølgelig hjertelig velkommen til oss. Det er viktig for oss å ha en harmonisk hverdag, derfor må hunden din gå godt sammen med andre hunder. Vi har forståelse for at ikke alle har muligheten til å sosialisere hundene så mye som ønsket og for dere kan vår hundebarnehage være et fint tilbud. Trenger hunden din mer trim, få brukt hodet sitt mer, eller vil du rett og slett at hunden din skal slippe å være hjemme alene mens du er på jobb, eller gjør andre ting, da er vi plassen for dere. De aller fleste hunder passer bra inn i en godt drevet hundebarnehage, så ta kontakt og avtal en gratis prøvedag.

Tilvenning og introdusering:
Ingen hunder er like, og det må vi forholde oss til. For oss handler det om å se hvert enkelt individ, og hva de trenger. Noen trenger lengre tid enn andre på å tilpasse seg nye omgivelser, og det tar vi hensyn til. Den nye hunden vil alltid bli kjent med flokken, fra en egen innhegning, og de får ikke hilse på hverandre før de viser en rolig energi.

Vår uteplass:
Vi har en stor og flott uteplass på nesten 5 mål inngjerdet tomt, hvor hundene kan leke i trygge omgivelser. Den er delt opp i 4 innhegninger, slik at vi har mulighet til å dele opp flokken, når det er behov for det. Gjerdet er 180 cm høyt og maskene er på 5x5 cm, slik at ingen hunder har muliget til å stikke hodet igjennom. Det er viktig at hundene blir vant til hunder i alle størrelser og fasonger, men vi vil i perioder skille små og store hunder, slik at det blir litt mer «lik» lek. Det kan fort bli litt voldsomt om gigant møter miniatyr, så dette legger vi godt til rette for. I vår store hundebarneage har vi selvfølgelig leker og godbiter, tilpasset både store og små.

Vår inneplass:
Vi har et koselig «hus» på nesten 40m², som vi kan slappe av i når vi ønsker det. Der er det godt og varmt om høsten/vinteren, og svalt om sommeren, så det er høyt verdsatt av både to- og firbente. Vi har 20 bur med tilhørende senger i, hvor alt er splitter nytt. Av erfaring vet jeg at mange hunder ønsker å sove i bur , men vi har også en koselig sofagruppe, om de heller ønsker å slappe av i den. Hos oss er det frivillig å være i buret, men for valper er matro og hvile særdeles viktig for å få en trygg og harmonisk valp, så derfor blir måltider servert der.

Hvor finner du oss:
Vi ligger sentralt, bare et par minutter fra E6, noe som gjør det enkelt for blant annet pendlere å svippe innom med sin hund, før de drar på skole eller jobb. Om du kommer fra Moss, Råde, Rygge, Fredrikstad, Halden eller Sarpsborg, spiller ingen rolle, er du i nærheten av E6 i Sarpsborg, er du i nærheten av oss.

Din hunds trygghet, vårt ansvar!